Nya tag!

Har ju fuskat en himlans mycket under semestern, har inte gått upp något men känner mig pluffsigare. Dags att börja styrketräna igen nästa vecka. Märker att musklerna jag byggde förut har omvandlats till fett, det är väl på så sätt jag pluffsat upp mig utan att gå upp i vikt. Får se vart jag hamnar dock kommer kunna träna på onsdagsmorgnar iaf 2 av 3 veckor, ska kolla upp med Parkbadet när de öppnar på onsdagar. Jag har ju subventionerat gymkort för 50:-/månad där. På Viktcentrat betalar jag nästan 400:-/månad, det är ju lite skillnad det.

Tränar för fullt inför Stålisloppet den 5/9 ska springa 8 km då. Brukar variera mig och springa ca 5 km en gång i veckan och 7,5-8 km den andra gången. Är så underbart att springa, jag har saknat att kunna göra det. Fatta för 1 år sedan var jag överlycklig att jag orkat springa i 10 minuter på löpbandet *skratt*.

Ja 1 år har det gått nu sedan jag började min viktresa, den 1/9-08 vägde jag 120 kg och nu ligger jag på 85 kg det ni :-) Måste säga att det var det bästa jag någonsin gjort, för mig själv och för mina barn, mina ögonstenar. Jag tänker på det varje dag vad lyckligt lottad jag är som orkar göra saker med mina barn som jag inte orkat förr.

Det tar minst ett år att ändra sig så de nya rutinerna blir till en vana och det måste jag säga att där ligger jag i de flesta fallen. Att ta en promenad varje rast på jobbet har blivit till en vana, utan att ens fundera på annat så tar jag på mig skorna och knatar iväg. Trodde jag skulle ha svårt att bryta semesterrutinerna nu när jag skulle börja jobba men det fungerade som en dans. Har inte ens varit sugen på att stoppa i mig något, jo i måndags då men jag höll mig till idag :-) Sambons morföräldrar kom förbi med en låda med chokladtoppar och jag var så sugen men jag lät bli dem, tog min idag istället, det är ju lördag.

Näe dags att mysa lite i soffan, imorrn ska jag ut å springa igen *längtar*

Ha det så bra där ute och kämpa på!

Kommentarer
Postat av: Emma

Kämpa på! Det är alltid kul att läsa!

2009-08-16 @ 11:29:54
Postat av: Ina

Härligt att höra :-)

2009-08-17 @ 10:48:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/xtravaganza
Postat av: Lena

Härligt med nya tag! Jag har precis passerat ettårsjubileet, men jag har ju aldrig varit i mål... Hoppas komma dit innan årskiftet, vi får se. Hejjar på dig! Kram

2009-08-17 @ 17:38:38
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Tess fortfarande några kvarter bort

Tjenis! Hejs dig! Jag kan haja hur du känner det efter semestern med plufsighet. Sån har man kännt sig efter varje semester men icke denna för min del. Mer tränad en nånsin men jag ska ju nå mitt jädrans mål. Jag ska oxå köra på onsdagmornar och fredagmornar men jag kör på Sandbacka. Trivs inte på parkbadets gym, nere i den grottan. Få se om vi ses. Jag vill oxå testa och springa lopp nästa år just nu joggar jag i snigelfart men visst det är en lycka att ens kunna. Jag kunde ju bara dryga 30 sek till 1 minut för 4 månader sen. Nu är det annat. Nu håller jag joggen 45 min..Take Care. Du har min mailadr. Kram T. Ps undrar när vi ska titta på varandra IRL haha Du träffar ju min dotter snart. DS

2009-08-19 @ 09:07:48
Postat av: Anne

2009-08-20 @ 07:07:26
Postat av: Anne

Har nyligen hittat din blogg och jag har läst den med STORT intresse. Speciellt den gamla när du började med Xtravaganza. Jag började för 1,5 vecka sedan och det går bra men är lite jobbigt ibland. Men då tänker jag på hur mycket pengar detta kostat och att jag skrivit avtal på 1 år...Hur långt har du kvar till målvikten? Jag har 5 kg kvar det är inte så mycket men det är sedan det svåra börjar, att HÅLLA vikten!!

2009-08-20 @ 07:10:50
Postat av: Maarit Berggren

Nu har min sista jäkla resa börjat..Jag hatar mej själv för att ja inte lyckats tidigare, men jag har dej som en idol/förebild..Kan du kan JAG..Lovar o springa vårruset o stålis loppet m dej nästa år..Nu är jag noll tränad överallt..Men jag har en Fia i gävle som tar mej i sitt hundkoppel o drar ut mej..Men ja tycker vi ska göra söderåsen som vi sagt o kungsberg innan det är för sent där..Men ja måste komma igång lite mer först..Puss o Kraam Duktiga du..Min IDOL..

2009-08-25 @ 11:54:14
Postat av: Ragnar

Hur väl du kan hålla din kost beror inte på en enstaka måltid. Istället är det valet av mat under många upprepade måltider över flera veckor, månader och år. Kommer gå bra det här!

2009-08-28 @ 20:21:08
URL: http://bantningsforum.se
Postat av: Jessica E

Du är sååå duktig! Fler borde vara som du. Var stolt!!

2009-10-21 @ 22:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0