3:e gången gillt?

Ja imorgon är det tisdag igen... Har fått ett mail från hon som intervjuade mig. Hon hade ringt tidningen och frågat om artikeln och de sa att den med 99% säkerhet skulle komma med imorgon, om inget oväntat dyker upp, så det lät ju bra :-) jag håller tummar och tår att den kommer med, orkar inte vänta mer, fy vad jobbigt :-/ hoppas ni håller era tummar och tår *ler*

Var iväg till gymmet imorse och tränade inför mitt nya mål. Måste säga att detta med att ta fram ett nytt mål när man nått det andra det är jätteviktigt. Har inte samma lusta kvar att styrketräna, är inte lika roligt nå mer men jag tar mig till gymmet just för att träna inför mitt nya mål, det är det som är min glädje i att träna nu. Hade jag inte haft det så hade jag nog lätt slumrat till i soffan istället för att åka till gymmet, så kom ihåg det alla ni därute, när ni nått ert mål behöver ni nya utmaningar för att gå vidare och inte tillbaka.

När jag kom hem från gymmet stod maten på bordet, det var så underbart att slippa ställa sig och göra mat, tack älskling!! Efter maten tog jag lillen i vagnen och bobben med storkillen på runt midjan, och tog en promenad till affären för att handla in lite förnödenheter. Förstår inte att jag jämt tagit bilen till affären, javisst det är ju enklast så men hur jobbigt är det egentligen att gå dit? Tar ju ca 15 minuter bara. Jag har ju lagt den stora vikten vid vardaglig träning. Jag är inte den människan som går ut på motionspromenad varje dag. Istället motionerar jag när jag gör saker t ex går till affären, går och hämtar och lämnar storkillen på dagis, parkerar långt ifrån ingången dit jag ska t ex affären, gymmet osv. När jag börjar jobba så kommer jag att gå fram och tillbaka till jobbet, ska jag någonstans som ligger relativt nära där vi bor ja då går jag dit osv. Så mycket motion blir det ju ändå.

Nu ska jag ta och måla lite lister till köket, är bara dem kvar nu sen är köket färdigt!! Jippie!! Snyggt som satan blev det :-) kommer bilder sen för jag behöver lite inredningsexpertråd av er ;-) ska få upp listerna först bara.

Sov så gott alla ni härliga människor därute.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag har uppfunnit en ny vardagsmotion för ett par månader sedan! När jag skall ta tvätt ur torktumlaren så går jag till sovrummet eller förrådet där garderoberna står med ett plagg i taget. Det blir en del steg på en full tumlare :) Vad är ditt nya mål? kramar

2009-02-10 @ 06:13:01
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: neta

Hej, vad kul och inspirerande det var att läsa om Dig..

Jag kommer från Hudiksvall, flyttade hit för ca 5 år sedan då jag träffade en karl på nätet, hi hi...

Har gått upp ca 10 kg sedan jag kom hit...

Försöker att ta promenader och försöker äta rätt... men icke, inget händer..

Jag har provat soppor och alla dieter, men förstår nu att det inte hjälper..

När jag läste om Dig blev jag motiverad.. och måste börja tänka i rätt banor.. för det första.. att inte ta bilen överallt man ska..

Men det är ju sååå bekvämt.. eller hur?

Lycka till i fortsättningen!

Och titta gärna in till mig på min blogg... eller hemsida

http://bougavilla.spaces.live.com/

2009-02-10 @ 12:19:14
URL: http://blogg.expressen.se/sms-drottning47/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0