Åh va underbart!!!

Tänkte ringa brorsan i morse och fråga vart i Högbo spåren börjar för längdskidåkning. Hade bestämt mig att jag skulle få tid att åka lite skidor idag eftersom sambon var ut och partade igår. Jag hann dock bara tänka på det innan han ringde och frågade om jag ville följa med honom ut *ler*
Vi åkte nästan 1 mil, hör och häpna, första gången på typ 15 år som jag åker och jag orkade åka så långt. Det ska väl tilläggas att skidorna också var ca 15 år gamla och nästintill utan glid *ler*
En liten miss var att det var Bessemerloppet just idag så vi fick trängas med några tävlingsåkare. Var bra stolt när man åkte förbi en massa karlar i varierande åldrar, att de redan åkt 3 mil det spelar just ingen roll ;-)

Sen var det bara hem och duscha och sen iväg på kalas, sambons moster fyllde år. Smakade faktiskt en kaka, kände att den var tillräckligt god för att ätas. Lastade dock inte på något som jag inte kände att jag absolut ville ha och jag nöjde mig gladeligen med det. Det är sååå skönt att inte ha detta oerhörda sockersug någe mer. Det verkar helt som bortblåst.
Nu har jag en grym ryggvärk, har ju lite problem med ryggen det var därför jag slutade åka skidor så vi får se om jag kan träna imorgon. Får lägga mig på värmekudden ikväll och hoppas på det bästa.

Kram på er alla och kämpa på, jag tänker på er varje dag.


Kommentarer
Postat av: Antigone38

Låter underbart!

Tack för din hälsningspepp- den behövs!

2009-02-15 @ 22:11:29
URL: http://www.antigone38.wordpress.com
Postat av: Soulsister

Låter som en trevlig dag. Jag har aldrig stått på ett par skidor...



KRAM

2009-02-15 @ 23:18:27
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Lena

Jag har inte åkt längdskidor sen jag var i 15-års åldern och vi åkte till Sälen varje sportlov. Pappa brukade vara läkare i Sälen varje sportlov och vi andra åkte skidor hela dagarna. Provade längdskidor någon gång och det var jättekul. Skulle gärna provat igen, men här finns ju ingen snö. fast jag vet inte vad mina fötter hade sagt om det... Ha en underbar dag! Kramar

2009-02-16 @ 06:57:46
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Sara

Gud vad härligt det lät med skidåkning! Jag saknar verkligen det! Vad duktig du är som blivit av med sötsuget. Jag kämpar med det nu under helgerna det blir lite för mycket X-tra men det är nu jag har tid på mig att lära mig att hitta balansen under helgerna. Fast jag behåller vikten trots att jag faller för frestelser under helgen. Jag är rädd att det ska gå överstyr och whops så har man passerat några kilo övervikt....

Det är tur att jag har träningen så jag kan unna mig. En sak är säker att blir inte träning minst 3 ggr i veckan så blir det inget till helgen:-).

Jag glömde säga att jag har läst din artikel vad bra den var bra!

2009-02-16 @ 20:57:27
URL: http://seproo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0