FöööörKyyyld!!

Japp så har förkylningen även nått min strupe och näsa. Snoret rinner och halsen värker, hostar mer å mer *suck* må det bli vår snart så vi slipper dessa förkylningar. Jag som skulle springa mina 5 km imorgon på gymmet. Ja ja får se om det halsonda försvinner till i morgon, men vågar man chansa?

Har varit på kalas idag, min mormor fyller 92 år idag.  Inte illa va? *ler* mycket kalas är det, minst ett kalas varje månad är det nu, vissa månader flera. Förstår inte hur jag ens kunde tänka tanken att göra en massa fikabröd hemma titt som tätt, jag får ju i mig mycket ändå, OM jag vill! Idag slank det faktiskt ner en chokladboll *ler* men då tog jag ju min berömda omväg till sonens dagis idag å + att jag lämnade honom i morse på gående fot.

I morgon ska dock sambon få lämna honom på dagis, jag ska förbereda lite inför föräldraträffen, de kommer hit imorgon *glad*

Tess! Klart du ska fälja med mig på Blossom!!!! Jag hade tänkt gå själv ,djärv som jag blivit *skratt* men det är ju alltid roligt att vara flera ;-)

Näe dags att sussa, bebisen har slutat sova hela nätterna igen *suck* när ska detta elände sluta. Skönt är det dock att jag "bara" fick gå upp 2 ggr och ge honom nappen :-)

Kram på er alla!


Kommentarer
Postat av: Lena

Var mycket försiktig med att träna när du är förkyld. Man kan få väldiga problem med det, bland annat inflammation i hjärtsäcken. Är livrädd för det sedan jag såg en dokumentär om en kille från Gbg som fick genomgå en hjärttransplatation just pga att han tränat när han var förkyld och fick en sådan inflammation!!! Kramar

2009-02-19 @ 07:15:12
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Antigone38

Jag säger samma som Lena, om det skulle visa sig vara Streptokocker A, så kan du få både reuamtisk värk (som jag fick 1999) efter en halsfluss där jag jobbade på som vanligt....var gång jag får halsfluss nu kommer värken tbx, dessutom är Strep A farligt för hjärtat.

Easy, vännen!



Kram från en numera desperat XV:are som snart inte orkar mer, ser inga bra resultat mer.

2009-02-19 @ 23:33:42
URL: http://www.antigone38.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0