Ja vad säger man?

Igår blev jag satt i en situation som jag inte ens reflekterat över hur jag skulle reagera om det hände, trodde väl inte det kunde hända *ler* En kär läsare här på min blogg frågade mig om det var jag som var Thean. *äuh ja* harklade jag ur mig (kändes det iaf som), jag läser din blogg sa hon. "Va kul" kläcker jag ur mig, och kom inte på något mer att säga *tilt* kände efteråt vad dumt det kändes. Jag var ju inte alls van med situationen att någon känner igen mig från min blogg *ler* är det såhär att vara kändis ;-) näe skämt åsido jag kände mig bra dum iaf, inte pga dig min läsare utan pga. mig själv och min reaktion *ler* hoppas du förlåter mig för min reaktion *ler* nästa gång (om det blir någon) då ska jag vara mer förberedd.

Ja vad har hänt denna vecka då? promenad till och från sonens förskola tis-torsd. Skulle ha tränat idag, springa på gymmet, men har sååå ont i huvudet av mina nya glasögon (sitter åt bakom öronen) så jag pallade det inte helt enkelt :-/ ska åka in med dem till optikern imorgon och få dem fixad, får träna imorrn bitti istället.

Vad händer annars? Jo inte mycket! Ska göra om lite här hemma imorrn, ska sätta in storkillens dator i skrubben, blir en liten datahörna där och sen ska lillemans säng in i storkillens rum så han slipper bli väckt av pappas snarkningar (OBS! berätta inte för S att ni läst det här *ler*) och kanske, kanske kan storkillen sova i sin säng heeela natten om lillebror också ligger där inne. Vi får se. Fullt upp blir det iaf :-)

Höll ju på att glömma något viktigt. Igår skulle vi nämligen hem till svärföräldrarna, vi skulle bjuda dem på blodpudding(det var gårdagens rätt på vår meny) för vi kände inte för att sitta hemma själva, ville ha sällskap :-) När vi var på väg att åka så ringde svärmor och sa att vi skulle hem till sambons mormor och morfar, de skulle bjuda på munkar.  När vi kom dit frågade svärmor om det var något speciellt idag eftersom de dukat fram tårta, sockerkaka, bullar, munkar mm nej vi vill bara muntra upp "N" lite. Min första reaktion var: och då måste ni ha en massa fika? Kan vi inte träffas ändå och muntra upp henne med vårt besök? Sen kom jag på mig själv, ja men det är ju så det går till i denna släkt. Fika, fika, fika... och visst de måste ju få fika om de känner för det huvudsaken är ju att jag klarar av att motstå det, vilket jag gjorde galant *ler stolt*  men måste de truga på mig att ja men du kan väl smaka den eller den? "NEJ" jag äter sådant på lördagar "OM" jag känner för det svarade jag dem. Hoppas att de godtar detta efter ett tag eller vänjer sig vid det iaf så de slipper påtala det varje gång det bjuds på fika. De  menar säkerligen inget illa men det är onödiga kommentarer enligt mig.

Näe ska lägga mig på sambons mage så han får smeka bort huvudvärken. Ska svara på era kommentarer någon dag här, började svara på vissa häromdagen men sen hängde sig datorn hela tiden.


Kram på er alla!


Kommentarer
Postat av: Sara

Bra jobbat! Stå emot är inte lätt men det är det vi ska bli bäst på!



Jag fattar inte varför alla människor ska hålla på att truga. Håll käften och ät själv jag vill fortfarande inte ha något! Det är vad jag brukar tänka men skulle vilja skrika ut det:-).

2009-02-06 @ 19:08:46
URL: http://seproo.blogspot.com
Postat av: Styvmodern

Älskar din blogg!!!

Och jag känner igen fenomenet fika = en massa bröd o kakor...Suck. Visst, jag älskar sånt. Men tycker att jag kan ta en kopp kaffe eller T utan något att stoppa i munnen samtidigt.OM jag väljer att vara utan, så ska ingen tjata....Men du vet vad man säger: släkten är värst!

Och jag lovar, ska försöka låta bli att truga OM jag bjuder på fika ngn gång...."L"

Kram

2009-02-07 @ 11:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0