Nöjd!

Ha ha, tänk att man kan vara så nöjd över sin snöskottning. Var ut och skottade nu när sambon kom hem från jobbet och efteråt kom jag på mig själv att jag stod och beundrade mitt arbete *ler* Var grymt skönt att få komma ut och få lite frisk luft och lyssna på Boyzone i min MP´3a, skönt att slippa allt oljud man får stå ut med om dagarna. Ska bli en riktig semester att börja jobba igen :-)

Nedräkningen börjar, 1 vecka kvar nu sen börjar jag jobba igen efter 11 månaders ledighet. Känns skönt att få komma iväg igen och träffa folk om dagarna, visst träffar jag folk nu å men inte på sammma vis. Är ju inte så långt kvar till sommar och semester heller så det ska nog gå bra *ler*

Idag har jag bakat nytt matbröd. Jag bakar alltid brödet själv nu för jag har inte lyckats hitta ett bröd i affären där det saknas sirap. Är ju inte så jobbigt heller oh gott är det. Testade något nytt, barnens bröd var slut till mellis och orkade inte dra med mig barnen till affären i snöyran så jag bakade limpor, de blev jätteeeeeeeegoda! Precis som när man köper butiksbakat bröd i affären, fast nyttigare då. Stora som satan blev de å, knappt så de fick plats på plåten bredvid varandra :-) Det blir flera gånger.

Hoppas det blir tösnö imorgon så jag kan gå ut och bygga snögubbe med storkillen, passar väl på när lillen sover middag. Sambon ska hjälpa sin morfar och köra skräp till återvinningen.

Har lite roligt åt grabbarna här på dagarna. De busar så hemskt med varandra, har kappkrypning, leker tittut och så reser sig lillen efter moppen när storkillen kör och går efter *ler* det ser grymt roligt ut *skratt*



Sen har lillen lärt sig att stå utan stöd också, och han är sååå stolt när han står där *ler*



Näe dags att sussa lite, det är ju lite ironiskt att när nu lillen börjat sova hela nätter igen så håller storkillen på och bökar istället *suck* ja jag får ju sova när jag blir gammal ;-)

Kram på er alla och kämpa på nu!

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad fina bilder på dina barn! Kan förstå att det är skönt att komma ut och skotta lite snö när du har 2 vildbasar inne :) Jag har bara 1,5 m att skotta, men "investerade" i en snöskyffel förra året. Annars har vi bara en sopborste per lägenhet här. Det räcker oftast, men skyffeln är bra när snön är blöt eller riklig. Har inte använt den än i år, men det kommer väl det med. Ha en skön dag och njut av sista veckan! Kramar

2009-02-23 @ 05:58:34
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Jonnie

söta ungar : )

2009-02-23 @ 06:01:57
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Soulsister

Härliga bilder, hoppas verkligen ni får bygga snögubbe idag. Min son gjorde en igår :)

Ha de bäst

2009-02-23 @ 08:51:41
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Sara

Skotta snö är bra motion!

Vilka sötnosar du har! Kan jag få receptet på det goda brödet? Jag tycker inte heller att jag hittar något bra bröd i affärerna.

2009-02-23 @ 16:20:02
URL: http://seproo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0