WOW!

Idag har jag utforskat min kropp kan man säga *ler* jag har använt den på sätt som jag inte trodde var möjligt. Jag har varit på Power Yoga. Hade ju min springdag idag men ena löpbandet var trasigt och vid det andra var det en annan tjej som sprang så jag tog en högintensiv styrketräning istället. Jag börjar med att värma upp i 10 minuter sen tar jag 2 maskiner, sen någon av konditionsmaskinerna i 5 minuter intensivt och sen 2 nya maskiner och så håller jag på så. Genom att jag jobbar på konditionsmaskinerna imellan så behåler jag en hög förbränning genom hela träningen. Bra jobbigt är det iaf. Tänkte jag skulle avsluta träningen med att springa eller på crosstrainern i 20 minuter men alla de var upptagna så då gick jag och kollade vad det var för grupp istället och då var det power yoga. Så 1 h styrketräning och 45 minuters yoga är vad jag hunnit med idag :-)

Yogan var ju hur häftig som helst. Från början funderade jag vad sjutton gör jag här *ler* men allt eftersom tiden gick så kände jag mig mer säker på mig och min kropp och kunde koppla bort tankarna på om jag skulle fixa det eller ej och nervositeten lade sig. Fixade saker som jag aldrig trott varit möjligt med min kropp, som detta:



....och detta:



Här ska man ju vara rakare i ryggen och benen ska stå rakt upp men detta tyckte jag var godkänt för att vara första gången iaf ;-)

(Don´t try this at home kids *skratt*)

Näe nu ska jag lägga mig och sova, måste passa på medans lillen sover hela nätterna, han verkar ha tänder på G igen så bäst att passa på.

Kram på er alla och fortsätt kämpa på, jätteduktiga är ni!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Antigone38

Amen herre gud- du är ju dubbelvikt!

Helt tokig tanke att klara det ju!

Grattis....haha finner inga andra ord!



2009-02-16 @ 22:40:27
URL: http://www.antigone38.wordpress.com
Postat av: Lena

Det ser komplicerat ut. Kanske ingenting för mig som har noll motorik i armar och ben. Du skall se mig på ett step-pass, jag kan inte alls hänga med ledaren med alla rörelserna... Kramar

2009-02-17 @ 05:47:59
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Soulsister

Men jisses! Vet inte va ja annars ska säga....jo...hur gör man?! Haha...om nån hade vikt mig så på mitten hade ja nog inte kommit loss själv...



kram

2009-02-17 @ 08:13:31
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Sara

Hej, kikar in här...kul att se din nya blogg.

Visst är det härligt med yoga! Ser ju riktigt bra ut.

Ha en riktigt bra dag!



kram Sara

2009-02-17 @ 08:15:21
URL: http://hektokampen.blogspot.com/
Postat av: Tess

Tjenis..



Ja tänk vad man kan göra med sin kropp. Helt enormt. tror aldrig att jag kommer hamna där med min hydda men som sagt man vet aldrig. Jag fick inspiration av din styrketräning. I vilket skeede började du med intensiv styrke? Kanske man ska göra när man får lite mer ork. Vet att vår coach pratat om detta och jag styrketränar ju 1 timme vid två tillfällen i veckan och kanske ska göra detta för att höja förbränningen. Just nu kör jag, uppvärmn, två set på varje grej och sen avslutar jag med vibben. Nåja jag är super impad...kanske jag skulle hänga på blossom jag som också är kommunanställd..haha

2009-02-18 @ 19:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0