-15 kg på 7 veckor - Bullshit! 7/10-08

På mitt Xtrvaganza center finns det en affisch där det står -15 kg på 7 veckor, ja det stämmer då absolut inte på mig, jag har nu gått ner 15 kg på 5 veckor ;-)

Påbörjade min 6:e vecka på soppor nu och det känns fortfarande jättebra, håller mig till choklad, jordgubb och vanilj.

Hade dop i lördags med smörgåstårta och pizzabullar och kanelbullar på kanelbullens dag *ler* och det såg inte ens inbjudande ut, varför! Varför ska man äta sådant så fort det är kalas av något slag? Nu gjorde jag iof lite nyttigare bullar/pizzabullar med mindre eller inget socker samt mindre fyllning men ändå? Ja det är väl för att det är tradition. I förrgår var vi hem till Stefans mormor som fyllde år och hon har alltid fikabröd hemma, men då ser hon ut som hon gör å, hon beklagade sig för att jag inte åt tårta. "Du är tråkig du som inte kan äta nån tårta" sa hon. Varför ska man behöva vara tråkig för det?

Dinkelbullar gjord som brytbröd *ser mumisiga ut men jag har inte fått smaka dem än, men gott visord från sambon :-)*

Spelade innebandy match med sambons jobbarkompisar i söndags, efter en hel dag med flytt ska jag tillägga :-) det var hur kul som helst, saknar dessa sporter spelade ju innebandy och fotboll när jag var yngre. Ja hade det varit 6 veckor sedan så hade jag inte ens ställt upp men nu kände jag att jag orkade. Blev ju skittrött såklart men det var så skönt att få svettas lite.

Näe om man ska ta och plocka ur diskmaskinen nu så det blir något gjort här hemma.

Kämpa på alla XV´are där ute, ni är hur duktiga som helst. Och hejja Annica som ska börja på måndag, detta fixar du galant bara du vill tillräckligt mycket!

Kram på er!

Minus 13 kg! Titta jag har tuttar igen ;-)

Och någorlunda en midja också *ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0