Ett helt nytt liv! 10/1-09

Ja det har jag känns det som. Allt som jag mådde dåligt över förr mår jag så mycket bättre över nu. De åren jag var överviktig eller det är jag väl nu å men då jag var kraftigt överviktig så känndes det som att jag kröp in i ett skal. Självkänslan dök rakt ner på botten och jag kände som att ingen ville umgås med mig så jag struntade själv i att höra av mig så ingen skulle känna sig "tvungen" att umgås med mig. Ja allt är ju förstås ett hjärnspöke, nu umgås jag med vänner hit å dit och har t.o.m. träffat en massa nya vänner. Bäsen min börjar bli stor å, 8 1/2 månad nu så han är ju mer vaken och mer i farten nu så det finns liksom inte så mycket tid över till att sitta vid datorn nuförtiden. Kvällarna är jag så trött då jag knappt får sova på nätterna nu, ska stoppa i nappen 6-7 ggr per natt *suck* så då orkar jag inte sitta och skriva vid datorn heller :-/ men nu så får ni som vill lite mer att läsa iaf ;-)


Vad har jag då gjort dessa dagar? Jo i måndags var jag ju på badhuset och utnyttjade mitt gymkort där med att springa 20 minuter på löpbandet. Skulle ha styrketränat egentligen men det var fullt med folk där så jag orkade inte stå och vänta på min tur så jag gick upp och simmade i 40 minuter istället, sååå skönt var det.


I onsdags tog jag en promenad ner på stan med lillen i vagnen är väl ca 3-4 km tur och retur.


I torsdags var jag till mitt XV gym och tränade i 2 timmar, styrketränade samt stod på crosstrainern i 30 minuter. Meningen var ju att jag skulle springa på löpbandet men jag fick så ont i knät när jag gjorde det. Det bådar inte gott inför mitt andra mål att springa vårruset på 5 km i maj :-/ får hoppas att det inte är något som håller i sig.

Innan träningen bestämde jag mig iaf för att åka ner på stan och utnyttja min 30 års present från jobbet, det blev ett par snygga träningsbyxor, är ju så grymt trött på att träna med ett tält på benen :-P är bra sugen på att köpa några snygga träningslinnen å men hittade inga på samma affär så det får vänta. Här kommer iaf mina nya "dyra" träningsbyxor, de kostade ju 500:- i originalpris men var nedsänkt till 350:- har väl aldrig köpt så dyrt träningsplagg förr *ler*






Kan ni förstå att detta är samma människa som ovan?!? Även om man bara ser benen på korten ovanför *ler*




Äter ju fortfarande enligt XV tallriken Xtralätt, har sådana problem att få de varma grönsakerna att smaka bra dock :-/ försöker krydda å grejja men jag får inte till det, någon som har lite tips att dela med sig? Kanske t.o.m. recept? annars går det hur bra som helst att äta såhär. Alla bull och fikatillfällena som ges har jag inga problem med att skippa, jag klarar mig faktiskt hur bra som helst utan det :-D kände efter jul och nyår att magen var bra kass efter julmaten trots att jag inte ätit för mycket av det goda utan lagomt.


Nej ni nu är det mellanmålsdag, kram på er alla och kämpa på nu, kom igen!!!!!


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0