Nu börjar kampen mot kilona 24/8-08

På onsdag ska jag på min första träff på extravaganza! Känns konstigt egentligen att jag ser fram emot att leva på soppa ett bra tag framöver. Det känns som att jag håller på fyller ut mig till bredden just nu och det måste sluta på en gång!

Efter min senaste graviditet vägde jag 105 kg (startade på 114kg) och då sa jag att NU, nu ska jag ta tag i detta när jag fått sådan hjälp av graviditeten. Jag började att sätta igång med träning, köpte ett Wii fit som jag älskar! Men sen blev sambon ledig och då blev det aldrig av att träna.

Varför jag även "mölade" i mig gott, hämtmat, godis, dricka, kakor och allt som man inte ska äta i överflöd, ja det är en gåta. Efter 8 veckor vågade jag ställa mig på vågen igen och inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat föreställt mig att jag lyckats gå upp 11kg!!!! på bara 2 månader. Ja då var jag tillbaka där allt startade innan graviditeten på 114kg. Kände då att innan jag även går upp de 10 kg som jag genom hård träning gått ner innan graviditeten så måste jag göra något åt saken.

Såg i annonsbladet en artikel om Xtravaganza, sökte om det på nätet och frågade på en chatsida om detta och fick positivt från alla som varit med. Bestämde mig för att ringa och kolla upp priset och fick då boka in mig på ett kostnadsfritt möte, hade vid den tidpunkten inte riktigt bestämt mig för om jag skulle gå med eller inte, är man föräldraledig så har man ju inte överdrivet mycket pengar öve varje månad och denna kurs går på ca 1000:- i månaden. Men efter att ha googlat mig runt på nätet så betämde jag mig för ett lättare liv!

Kommer på denna blogg att främst ventilera mina tankar om viktminskningen och mina resultat, detta för att jag sedan kan gå tillbaka och läsa mina egna tankar om det. Ska snarast lägga in en startbild också och kommer att ca en gång i månaden lägga upp en ny bild så att ni kan följa min utveckling och främst för att jag själv på ett konkret sätt kan se hur jag förändrats kropssligen!

Ser fram emot onsdagen!


Kram Maria!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0