Snart är det dags! 30/8-08

På måndag börjar allvaret :-) Har börjat dra ner på portionerna redan nu så det inte blir en chock för kroppen sen att bara äta soppa. Har inte ätit godis eller druckit dricka sedan i söndags så sockerbegäret har lagt sig också. Igår var jag ut på långpromenad med lillen i vagnen och mötte två personer som var ute och gick, tjejen hade köpt en mjölkchoklad och jag kunde titta på den utan att bli det minsta sugen på att köpa en.

Tror jag fick nog av godis förra lördagen. Vi var ut och fiskade med svärföräldrarna och innan avfärd köpte jag som vanligt en stoor godispåse som skulle räcka hela dagen. När jag slängt i mig godis hela resan, ca 2 h, så måde jag sååå illa. Sen blev det inge mer godis den dagen.

Idag ska jag ut och promenera igen, ska hem till brorsan och hämta ett kort på mig som de knäppte för ca 6-7 år sedan då jag vägde 75kg alltså 45 kg mindre än jag väger nu.Det kommer att vara min peppning genom denna resa. Bredvid det kortet ska jag sätta ett kort på mig hur jag ser ut nu innan jag börjar med XV. Dessa kort ska få sitta där på kylskåpet tills jag dör *skratt* ska aldrig mer gå upp så mycket i vikt igen och det kommer att vara min påminnelse.

Åh jag längtar tills jag kan ta en springtur ut i skogen, älskar att springa men kan inte göra det nu :-( övervikten är för tung för mina knän. Sen vill jag spela innebandy igen å.. är såå skojj!

Ja det finns så mycket jag vill göra som jag ska kämpa för att kunna göra igen... en annan sak är att bara kunna åka karusell med mina barn... nu får man ju inte plats i alla karuseller. Mitt handikapp blir även ett handikapp för mina barn.Näe här ska kämpas, både för deras skull men även för min egen skull!

Hejja hejja!

*ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0