Blossom Tainton L - Vilket energiknippe

Ja, det var så roligt att lyssna på henne, man riktigt kän vilken energi hon spred omkring sig. Så mycket kloka ord. Hon dissade vissserligen allt vad sk. dieter heter, både GI och Viktväktarna. Det som dock talade för XV var hur enormt viktigt det var med tankarna dvs mentala träningen och det innehåller ju XV konceptet. Istället för knytnävar och handflator så pratade hon instället om "skålen" dvs när man forma åda hänerna till en liten skål. Hon förespråkade även det XV står för vid uppdelningen på tallriken dvs man ska äta proteiner, kolhydrater och fett! och inte utesluta något. Bara genom tankens kraft kan man gå up i vikt. Jag kan praktiskt taget "lura" kroppen att jag äter 10 semlor om dagen och då gå upp i vikt, just genom de signale som järnan skickar til kroppen. Vi fick sätta ut handen framför oss och blunda, sen föreställa oss att vi får en citron och skala dn och delar dn i bitar och sedan tar en tugga och sväljer ner, jag lovar er att jag kände saften rann ner i halsen, det var läskigt. Intalar vi oss själva att vi är tjocka och feta och att vi inte går ner i vikt, ja då blir det så. Så fram med era positiva tankar allihopa så går det mycket bättre ;-) om inte så kommer ni garanterat att må mycket bättre iaf.

Ja mycket intressant fick man veta, mycket har jag dock lärt mig genom XV så det var inget nytt. Ja en härlig föreläsare var hon, helt enorm.

Så tillbaka till vardagen. Får inte riktigt ihop det med träningen *suck* förra veckan jobbade sambon em så då kunde jag inte träna, igår jobbade jag sent så då hanh jag inte, men på torsdag ska jag iväg. Dock promenerar jag ju dagligen så det ska väl inte skada allt för mycket hoppas jag. Men som Blossom sa så går allt i perioder, man MÅSTE inte styrketräna hela livet, bara man tränar och rör på sig. Har börjar få ta med egen mat till jobbet, det är så små portioner så jag klarar inte av att hålla mig mätt hela dagen. En dag fick jag en kycklingfilé med ca 2 cm i diameter samt en halv potatis, klara er på det ni!!

Måste säga att jag är enormt duktig på att hålla mina måltider och planera i förväg. Idag har jag t ex varit på resande fot hela dagen. Jobb från 7-14 sen blossom 14.30-16.30 sen avdelningsmöte 17-20 och ändock har jag hållt mina mattider, det är inte illa pinkat ;-)

Näe nu ska jag kika på desperate housewifes!!

Kram på er där ute och kom ihåg nu

POSITIVA TANKAR!!!!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter som ett intressant föredrag! Positiva tankar var det ja. Hm. Skall jobba mer med det.

Grattis till att du är så duktig med maten! Jag äter alltid egen mat, går hem varje lunch. Ett skönt avbrott på dagen, lite promenad, och sedan tillbaka igen.

ha en skön dag! Kram

2009-03-11 @ 05:28:36
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Sara

Wow det hade jag velat höra!

Ibland behöver man lite andra invinklar för att orka fortsätta. Det du har skrivit hjälpte mig! Nu ska jag bara tänka glada tankar om mig själv eftersom jag inte har haft möjlighet att träna på ett tag.

2009-03-11 @ 18:38:45
URL: http://seproo.blogspot.com
Postat av: Antigone38

Intressant föreläsning och vad duktig du är med maten!!!



kram

2009-03-13 @ 09:54:15
URL: http://www.antigone38.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0