Den stora prövningen!

Ja så har grabbarna varit borta i 2 dagar, är så tomt hemma utan dem, saknar dem så. Det är ju första gången jag är ifrån Benjamin så här länge. Det har verkligen varit en prövning för mig att vara hemma själv och ingen annan än mig som behöver äta. Mitt gamla vanliga jag hade ju ätit lunch på jobbet, sen hade jag slängt i mig några mackor på kvällen, tröstätit lite godis, glass och kanske bullpåsen i frysen. Sambons godispåse som står i skafferiet skulle ha varit slut vid detta laget. Jag hade spenderat dessa 2 dagar liggandes på soffan eller sittandes här vid datorn och bara mått dåligt både inombords och utombords. MEN nu är det inte den gamla vanliga Maria som sitter här!
 
I måndags började jag storstäda huset, slutade ganska sent så jag hann inte så mycket. Skrubbade mig igenom köket, rensade bort allt skräp som samlats i städskrubben på golvet, det enda avbrott jag gjorde var för att göra mat.

I går städade jag igenom Jonathans rum och garderob, flyttade in datorn till skrubben i hallen och gjorde ett litet datakrypin där. Flyttade in Benjamins säng i Jonathans rum så nu är det pojkarnas rum :-D och städade igenom sovrummet och bytte lakan. Plockade upp leksakerna i vardagsrummet och lagade mat då :-)

Idag har jag städat hallen uppe och nere, dammsugit vardagsrummet, tvättat 3 maskiner tvätt, plockat bort alla vinterkläder (jag vet lite dumt när det är - 16 grader på morgonen men jag har tröttnat på att ha överbelamrat med kläder innanför dörren) jag har vädrat ur lite, satt upp högtalarna på väggen (som legat och väntat på att komma upp i säkert 2 månader nu) städat i tvättstugan och gillestugan och småtittat lite på hockeyn, ja och så ätit mat då *stolt*

Jag har inte fuskat med ett enda mål fastän jag är ensam hemma, har känt i magen när det varit dags att äta och då har jag gjort det.

I morgon ska jag belöna mig med lite shopping. Svärmor undrade om jag ville följa med. Har planerat att köpa:

* Vita hissgardiner till köket och ev till vardagsrummet
* Plastblommor (sådana här bollar, jag som alltid haft fullt med färska blommor hemma, nu blir det aldrig av att vattna dem så ut åker de och in med plastblommor *skratt*) och krukor till dem då
* ny lampa till hallen uppe, Jonathan har ju haft sönder den gamla.
* Är sugen på att köpa nya sängkläder om jag hittar några snygga, blir iaf till Jonathan,
* funderar på att köpa tapeter och överraska sambon med nytapetserat sovrum när han kommer hem (han hatar färgen vi har nu, saken är den att jag älskar den för den är så mörk att det blir kolsvart på kvällen och natten när man sover, sambon hatar den dock för han måste ha heltaskigt mörkerseende då han vareviga kväll/natt kommenterar att det är så mörkt därinne och att han inte ser någonting. Nu när Benjmamin flyttat ut så känner jag mig dock inte lika beroende av ett kolsvart sovrum.)

Näe nu till sista projektet för kvällen..... sätta upp verktygstavlorna i pannrummet så vi får ordning på verktygen!

Gokväll på er som fortfarande orkar läsa det jag skriver, förstår inte riktigt varför ni gör det men tack :-D känner mig inte så intressant någe mer nu när jag klarat av att nå mitt mål och det är helt förståeligt. Har väldigt dåligt samvete för att jag inte hinner kommentera era bloggar men jag måste tänka på mig själv också, jobbar ju trots allt heltid och har ju också barnen att tänka på.

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Soulsister

Va redi du e!!! Bra jobbat! Inte lätt att ändra på invanda beteende, hur dåliga de än är. O så mkt annat bra du fått uträtta på köpet!



Ha en härlig shoppingdag idag

kram

2009-03-26 @ 07:32:25
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Sara

Oj va mycket du har gjort! :) Jag är imponerad!

2009-03-26 @ 20:23:05
URL: http://myxtravaganza.blogg.se/
Postat av: din gamla dagmamma

Jag följer dinblogg. Tycker det är roligt att läsa. Jag beundrar dig verkligen som orkar ta tag i din vikt. Du har ju full upp med dina små "gossar"

Jag vet att du kommer att klara av att hålla vikten sedan. Du var envis redan som barn :D.

Lycka till Maria med både din vikt och dina småpojkar.

Kram från Hilde

2009-03-29 @ 10:31:51
Postat av: Lena

Hjälp, snacka om att ge oss andra dåligt samvete för att vi ligger i soffan och käkar praliner... Nej, riktigt så illa är det inte :) Jobbade själv på altanen i söndags och satte upp massa nät, så jag har träningsverk i armarna... Ha en skön dag!!



Du har en award att hämta på min blogg!

Kramar

2009-03-31 @ 06:07:21
URL: http://zitalena.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0