Det går åt rätt håll!

*Hua* mår inge bra när jag är sjuk och inte kan träna, känns lite som att jag har ångest för att jag inte rör på mig och sen föreställer jag mig att vågen bara går uppåt och uppåt och sen kommer jag inte att kunna hejda det och jag kommer gå upp alla kilon igen.

Hade gått upp till 86,4 kg i veckan, trodde det berodde på att jag utan att tänka på det, höll på falla tillbaka i gamla mönster och äta större portioner mat än jag behöver. När jag vägde mig idag dock så låg jag på mina 84,7 kg. Jag har ju inte fuskat något med gottesaker å så, jag har bara ätit godis på lördagar och gobitar har jag endast ätit på kalas och inte så många.

Har ju inte kunnat träna på nästan 2 veckor nu då jag varit förkyld, kände mig dock lite bättre i förrgår och tog en mil i skidspåret i lagom takt med tanke på att det var första passet efter förkylningen. Åkte 1,6 km med storkillen i måndags, det gick inte så jättefort men rörde på mig gjorde jag iaf :-) Har inte fått mina promenader dock denna vecka eftersom storkillen haft sportlov från dagis denna vecka, men det verkar ha gått bra ändå.

I morgon börjar jag jobba för första gången på 11 månader, ska blir roligt faktiskt, då får man kanske höra lite kommentarer om hur duktig man varit igen, det är så dåligt med det nuförtiden :-/ men men man måste ju vänja sig för det kommer ju inte att komma sådana för alltid, men som det känns nu så är jag lite beroende av dem, och får jag dem inte så mår jag dåligt. När jag var på jobbet i tisdags så blev jag iaf kallad för skuggan *skratt* det är ju trots allt 1/3 av mig som försvunnit sedan jag gick hem på FL. Ja nu får jag iaf promenader 10 ggr i veckan, har kollat ut en sträcka på 30 minuter som jag ska ta till och från jobbet så det blir lite längre. Näe nu måste jag packa iordning jobbväskan kom jag på, har ju inte gjort det.

Kram på er alla och kämpa på, känns som jag inte ger er tillräckligt stöd tyvärr som jag hade velat.


Kommentarer
Postat av: Lena

Låter som du också skulle varit på det föredraget jag var på igår, Bekräftelsejakten. Har anmält mig till en Workshop, hoppas verkligen det finns platser kvar. Lycka till på jobbet!! Kram

2009-03-02 @ 06:25:31
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: eVis eVis

Hoppas du haft en bra första arbetsdag .. !

2009-03-02 @ 15:24:38
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: Antigone38

Jag tycker fortfarande att du är kanonduktig! Jag ser dig som en fin förebild på "tiden-efter-sopphelvetet".....:-)



Förstår vad du menar med bekräftelsebehovet- för min del lever jag lite på det där. Finner det inte alltid så jag försöker peppra mig själv med en massa Heja-dig-rop! Men visst får jag bekrfätelse, men långa perioder innan stod det i stå så att säga.

kram på dig och hoppas du hade en bra dag på jobb!

Ett nytt liv-för dig, det också!



kram

2009-03-02 @ 15:59:14
URL: http://www.antigone38.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0