Vissa människor är för roliga!

Fick en kommentar av en på jobbet idag, det var en vikarie som jag känner igen från förut. Hon sa att jag blivit så smal och att hon läst om mig i annonsbladet. "Jag har faktiskt gått ner 13 kg jag med" sa hon, det är ju jättebra sa jag. "Ja men jag gjorde det helt själv jag, utan hjälp av några dieter"

Är det verkligen "bättre" att göra det "på egen hand" som hon så fint sa det, än att ta hjälp av t ex Xtravaganza? Är inte alla sätten lika bra? Varför ser folk ner på en när man går ner i vikt med hjälp av soppor istället för att göra något annat? Tror de verkligen att det är så "lätt" att göra det med soppor istället för att göra det själv? Visst går det fortare med soppor men huvudsaken ch det allra svåraste är ju att bibehålla vikten sen, alla kan ju gå ner i vikt idag, man måste bara ha motivationen till att göra det. Sen på vilket sätt man väljer att göra det är ju helt upp till en själv och hur man själv fungerar. Xtravaganza var det rätta för mig, Viktväktarna kanske är det för en annan, men vad gör det ena sättet bättre än det andra? För mig är ALLA lika DUKTIGA på vilket sätt de än går ner i vikt, det finns ingen som är bättre eller sämre i mina ögon.

Annars mår jag bra, har jobbat hela vecka men inte hunnit träna på gymmet eftersom sambon har jobbat kvällarna. Dock har jag ju promenerat till och från arbetet samt tagit en 25 minuters promenad på rasterna. Längtar dock till på måndag, då blir det löpbandet som gäller :-)

Kram på er alla!

Speciellt ni få som fortfarande läser min blogg trots att jag skriver så sällan nuförtiden.

Kommentarer
Postat av: Lena

Klart att vi läser :) Jag har fått mestadels positiv respons på att jag gjort detta med Xtravaganzas hjälp. Men jag har förstått att många har haft problem att "förklara" vad det är de håller på med och varför. Jag säger som du, jag tycker att alla som går ner i vikt på ett eller annat sätt är otroligt duktiga. Jag läser bloggar skrivna av andra xv:are, viktväktare, gastric bypass:are, lchf:are, camebridgare, modifastare och såna som bara håller igen. Alla kämpar på sitt sätt och är värda en guldstjärna bara för att de försöker. För oss som kör på pulver så kommer ju den svåra tiden efteråt, medans de som går ner med hjälp av matdieter får lära sig från början vad det är som gäller. Fast de har bakslag också. Det spelar ingen roll vad du gör, förr eller senare kommer ett bakslag. Det gäller bara att fånga det i tid och göra något åt det!!

Hoppas du får en skön helg!! kRamar

2009-03-07 @ 07:00:10
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Soulsister

Skit i sådana personer, de kan inte glädja sig åt andras framgångar utan måste hela tiden hävda sig själva. Du är skitduktigt, var och en gör sin grej.

Det finns olika metoder eftersom vi alla är olika.

I min värld är du en solklar vinnare

kram

2009-03-07 @ 09:48:57
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: sara

Haha såna saker får jag med höra.. "mm sara du har ju valt den lätta vägen" vaddå lätt, man kämpar som ett as med hjärnspöken som skriker efter föda.. man slåss mot godis jävulen och man brottas med hungern.. lätt nee de krävs beslutsamhet ett jävla anama och en massa power.. usch avundsjuka folk som själva inte klarar av de vi gör..



Massa kramar.

2009-03-07 @ 16:05:57
URL: http://xtrasaravaganza.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahaha!!!!

Det var den roligaste kommentaren jag har hört på länge! Min lördags kväll är räddad!

Alla som minskar i vikt gör väl det själva? Jag fattar inte vad hon menar! Hur man sen gör det spelar ingen roll. Det svåra som du säger är att behålla vikten. Vi betalar för att få hjälp att behålla vikten eftersom vi fattat att det är det som är DEN svåra biten. Gå ner i vikt krävs inte mycket kunskap!

Det låter som hon är avundsjuk!

Skit i henne hur korkad får man vara?

Kram på dig!

2009-03-07 @ 18:23:21
URL: http://seproo.blogspot.com/
Postat av: eVis eVis

Jag använder mig ju inte av Xtravagansa men av en liknande metod och jag har bara fått positiva kommentarer och förstålese för att det är svårt att mer eller mindre fasta ...



Jag säger som dig, alla sätt är bra - det ger ju samma resultat i slutändan.

Ha en skön helg

Kram

2009-03-07 @ 18:56:14
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: Antigone38

Jag förstår precis vad du menar!

Även om man får beröm för sin viktnedgång så ligger det många gånger en underton (nej, den är ej inbillad) av att man inte är riktigt klok som inte ätit mat på 8 veckor... och frågan som många gånger uppstår direkt efter är "jaha, och kommer du inte gå allting igen när du börjar äta...?"



Jag är av samma inställning som du när det gäller att ALLA sätt är bra så länge man mår bra av det och det inte går ut över ens omgivning, dvs familj.

Jag tycker exempelvis INTE att viktväktarna är en bra metod om det blir så att man lagar samma mat till sina småbarn, som inte bör äta alla lightprodukter som ingår i den dieten. Ingen populär inställning jag har, enligt en hel del.



Den "lätta" vägen....visar bara hur lite insikt andra människor har faktiskt.

Irriterande.



Kram

2009-03-08 @ 08:51:11
URL: http://www.antigone38.wordpress.com
Postat av: Sara

Du har blivit utmanad i min blogg.

Kram!

2009-03-10 @ 08:32:48
URL: http://seproo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0