Andra dagen till ända - velar fram och tillbaka!

Ska jag äta en vecka, ska jag äta flera, ska jag äta när pojkarna fyller år, hur ska jag göra? Frågorna var många i mitt huvud tills jag var på affären idag och såg att de hade VLCD som heter "Allevo" fler påsar till färre pris. Blev nyfiken och kollade lite på internet och såg snabbt att denna metod var mer rekommenderad än modifast (som bara är LCD). Till  min lycka såg jag där att det liknade mer XV´s upplägg med viktcoach och dagbok mm som var helt gratis. Förstår inte att XV kan ta sådana ockerpriser, iof finns de själsligen nära dig i ett viktcentra och de har ju vågen som ett plus men är det verkligen värt 799:- i månaden?

Nåja nu ska vi inte prata om detta. Har iaf ätit modifast i 2 dagar nu, har ett paket kvar med 8 påsar så det räcker i 2 dagar till sen kör jag på med allevo i rekommenderade 2 veckor och följer deras rekommendation som är endast VLCD i 2 veckor sedan mat+VLCD i 2 veckor osv. tills man nått sitt mål. Mitt mål kommer även denna gång att vara 80 kg men denna gång ska jag även upppnå målet och inte stanna på 85 kg som jag gjorde sist. Visst var jag nöjd då men eftersom man måste räkna med att gå upp ett par kilon så är det bättre att ta bort för mycket än för litet.

Något jag kommer göra annorlunda denna gång är att jag nu kommer sluta med godis överhuvudtaget. Det har varit min största last under denna nya viktuppgång. "Jag ska ju bara äta på lördagar - men vad gör det om jag även äter fredag och kanske söndag om det finns kvar i påsen?" Ja tills det slog mig att fre-sön är 3 dagar och hur många dagar är det på en vecka? Jo 7 dagar, det innebar att jag nästan åt godis halva veckorna till slut. Kakorna som jag "Bara" skulle äta på kalas de blev också oftare fast inte lika ofta så det beslutet kommer jag stå fast vid, "bara vid kalas". Godis har jag iaf klarat mig utan i 3 år förut så det ska jag klara igen, chips och popcorn går bra men inget annat (chips tröttnar jag snabbt på ändå)

Läsk dricker jag bara vid speciella tillfällen och aldrig Fanta eller Coca-cola för det verkar jag vara beroende av varje gång jag dricker det. Har inte druckit cola på 4 1/2 år nu och Fantan slutade jag med för 1 1/2 år sedan. (märkligt att drickorna jag kännt mig beroende av kommer från samma tillverkare?)

Det som känns extra bra denna gång är vattendrickandet. Jag dricker ju vatten till alla måltider nu och har gjort det sedan jag började äta mat för 1 år och 4 månader sedan. Så drickandet är inga problem, blir såååå kissenödig bara *skratt*

Näe nu ska jag sussa och se vad morgondagen har att vänta!

Kämpa på alla där ute, kan jag kan ni!!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Det är lustigt hur man "lurar" sig själv och sedan när man ser tillbaka så har man egentligen inte ändrat så himla mycket i sitt beteende... När jag slutade med XV:s pulver så hade jag planerat att jag skulle få drömma om mat och annat gott, men bara äta det på lördagarna. Inte fasen gick det. Funkade inte en endaste vecka.



Lycka till, hejjar på dig!!



KRam

2010-04-10 @ 11:57:22
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: alexandra

hej hej!



vadå!!! ränka med att gå upp några kilo efter man gått på kuren, varför? och hur mkt går får man räkna med att gå upp.



i morgon söndag är det 14dagar :)....målet är en månad, sedan får vi se som sagt. hur är det med nutrilett, kan man ta en sådan, dvs byta ut någon påse.. du som vet :)



tycker deras smothies är assgoda, fast jag blir inte lika mätt på dem



Alexandra

2010-04-10 @ 16:05:55
Postat av: thean

Lena: Ja fast det enda jag "lurat" mig själv med är faktiskt godiset. Vi äter bara köpmat högst 1 gång i veckan, annars är det hemlagat som gäller.



Tack för påhejjandet :-)

2010-04-10 @ 20:52:09
Postat av: thean

Alexandra: Du har ju levt på minimum i några veckor och när du sen börjar fylla på med mer vätska och innan du kommit in dig på jämvikten så får du rkna med att gå upp upp till 5 kg. Jag gick bara upp 2 kg, det är väldigt olika.



Härligt kämpat tjejen, 14 dagar inte illa!!!



Ang. att byta ut XV´s påsar mot andra. Iaf vad de sagt till mig så ska man inte göra det då det stör förbränningen. Enligt dem är XV´s soppor så noga uträknade att när du äter 3 påsar om dagen så ska du ligga på högsta möjliga förbränning. Byter du ut en soppa mot nutrilett så får du i dig fler kalorier och stör då "ketonfasen". Sen vet jag inte hur det är med vitaminer och så, allt är ju så noga utträknat och jag tror ju inte de stämmer överrens med andra, såsom nutrilett.



Fortsätt kämpa på lika bra!

2010-04-10 @ 20:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0