På väg till toppen!

Har nu tränat i 2 veckor, ätit lagoma portioner och ätit regelbundet och har tappat några centimeter samt 4 kg i vikt. Det visar på att brist på träning och för stora portioner av både rätt och fel mat har varit boven i dramat. Självförtroendet börjar gå mot toppen igen och jag känner mig fräschare och snyggare igen. Nu är det bara att kämpa på de återstående kilona och centimetrarna som jag lagt på mig.

Jag säger återigen: Det är jättelätt att gå ner i vikt det är desto svårare att behålla vikten. Det gäller att man verkligen bestämt sig för att hålla vikten och att inte ge efter för suget. Även att man håller i sin träning och inte slutar träna, det håller inte i längden. Det räcker inte ens med vardaglig motion det vet jag nu. Men men man måste få testa om man sen klarar av att bryta det nya dåliga mönstret om det uppstår. Hur många gånger har jag inte slutat träna när jag nått min målvikt eller iaf planerat att ta en paus i tränandet ett tag t ex under somrarna. Sen har jag aldrig kommit igång igen och kilona har stegrat. Är du beredd att träna regelbundet resten av ditt liv? Ja då finns det en stor chans att du kommer även  klara av att behålla vikten resten av ditt liv. Det är iaf vad jag tror på!

Kämpa på alla därute som kämpar med vikten. Vill ni verkligen så kan ni!


Kommentarer
Postat av: Anna

Herregud va bra, fortsätt skriva hur det går för dig, jag får en enorm inspiration av det du skriver. Jag hoppas att det skulle gå så bra för mig också men tyvärr så går det inte det. Hur mycket tränar du och ahr du något tips på hur man övervinner det fruktansvärda godissug som jag får slåss mot varje kväll.



2010-01-24 @ 09:32:20
Postat av: thean

Anna



Jag tränar 2 ggr i veckan samt promenerar till jobbet ca 15 minuter per sträcka. Godissuget, ja jag antar att det försvinner efter några dagar om det inte är så att man förstärker det genom att stoppa i sig något sött. Kom ihåg att allt sött du stoppar i dig om det så bara är sylt till gröten osv så gör det att det startar ett sug efter mer sött. Ju mer sött man äter desto mer får man sug efter mera. Ja ända tills man fått för mycket då och får ont i magen ;-)



Lycka till!!!

2010-01-24 @ 23:43:29
Postat av: Jenny

Hej! Jag är också medlem i Xtravaganza, har ätit måltidsersättning i två veckor idag :) Spana in min blogg om du är nyfiken :P Är du fortfarande medlem eller kör du på egen hand nu? :)

2010-01-28 @ 17:20:18
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: MiniZillen

Det är inte alls lätt att gå ner i vikt! Inte för alla i alla fall...jag har haft ca 50 kilos övervikt. Tränar fem-sex gånger i veckan. Varje dag promenerar jag över en timme i raskt tempo. Jag äter bra och lagom stora portioner. Jag har en PT, som ser till att motionen på gymmet fungerar...trots detta har jag "bara" gått ner 6 kg på 15 veckor. Så det är inte lätt för alla ;)

2010-02-22 @ 00:06:01
URL: http://minizillen.blogg.se/
Postat av: thean

minizillen.... Jo det är lätt bara man hittar rätt metod och har den rätta viljan ;-)



Kilona kommer rasa på dig sen å, tänk på att när du tränar på gymmet så får du mer muskler och de väger mer än fett så 6 kg på 15 veckor tycker jagg e bra jobbat!!!

2010-02-22 @ 20:35:19
Postat av: alexandra

HEJ



man blir verkligen peppad av att läsa din resa.Jag är på dag 8 med pulver.... och jag hoppas jag klara mig 1 månad.....det är första målet. tycker det är lite jobbigt... är inte hungrig... men jag känner mig lite svag fysiskt

2010-04-05 @ 00:59:46
Postat av: theean

alexandra..... va bra det är det den är till för, peppning. 1 månad är en lång tid att sätta som mål. Risken är att målet känns långt borta. Jag satte alltid målet på en vecka i taget, på söndan behövde jag aldrig fundera på om jag verkligen skulle fortsätta, det gick så lätt när det bara gällde en vecka i taget. Hade jag sagt från början att jag ska pulvra i 15 veckor så hade jag nog aldrig klarat av det. Kämpa på tjejen! Bra jobbat!

2010-04-08 @ 21:18:30
Postat av: alexandra

hehe.. jo det är sant... en månad är lånnnnggg tid. men snart har det gått två veckor. och då ska jag F,,,,,n ta de andra två med ( eller hoppas, hehe) det blir ju nog att man tar vecka för vecka.

2010-04-08 @ 23:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0