Det flyter på som det ska :-)

Är inne på 4:e veckan med hälsosamt levende, har gått ner 5 kg på dessa veckor. Det är bra resultat eftersom jag äter som vanligt enligt tallriksmodellen, inga dieter av något slag utan bara vanlig hälsosam husmanskost. Jag äter dock inga godsaker, godis eller läsk odyl. Jag tränar minst varannan dag ibland varje dag. Denna vecka har jag haft fullt med energi, tränade sommargympa på måndagen, spelade fotbollsmatch på tisdagen, sprang 5 km på onsdagen och dansade zumba på torsdagen. Idag har dock kroppen fått vila :-)

Jag cyklar eller går för det mesta, tar gärna trappen istället för hiss/rulltrappa. Parkerar långt från ingången till affären mm. En annan morot är nutidens uppfinning "Androidtelefonen" med GPS, appen "Runkeeper" och facebook. Jag sätter igång Runkeepern när jag är ute och springer då kan jag se hur långt jag sprungit och hur många kalorier jag gjort av med. Sen publicerar jag mitt resultat på Facebook och då kan man tagga andra att sätta igång med sin träning samt att man får puschande kommentarer som får en att vilja kämpa ännu mera ;-)

Dessa dagar har jag och sambon rensat bort en massa skräp och även satt ut en massa saker på Köp och Sälj. Under vår jakt på skräp och annat hittade jag på en gammal kjol som jag hade när jag var som störst. Var ju bara så illa tvungen/sugen att testa den :-)

Här kommer den, hoppas den taggar er att sätta igång och träna eller kämpa hårdare med den träning ni gör eller fortsätta som ni gör om ni redan är på G med träning.


Liiite för stor nu va? ;-)

Kom igen nu! Kunde jag kan ni!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0