Hej å hå!

Nu var det jättelängesedan jag skrev här på bloggen. Får rapporter lite då och då om aktiviteten här inne och märker att det ökar såhär efter jul och nyår. Tänkte därför ge lite levnadstecken från mig :-)

Som de flesta andra har jag gått upp några kilon under jul och nyår, det gör de flesta. Det svåraste är att inte låta det fortsätta. Att bli av med sockerberoendet efter storhelgerna kan vara svårt, det enda raka för mig är att helt enkelt ge mig faen på att låta bli dessa sockerfällor iaf tills man fått distans från denna hetsätning av godsaker som det känns som att man haft. Godisförbjud råder denna månad! Tränat har jag gjort under hela tiden, ibland mycket ibland lite mindre. Jag har mest sprungit, men även promenerat lite.

Nu när den härliga snön är här har jag köpt nya längdskidor som jag försöker åka på minst 2 ggr i veckan. Även om jag älskar att åka skidor så kan det vara svårt att ta sig iväg pga jobb och barn osv. Det jag varit dålig på och saknat är dock styrketräningen på gymmet.

Jag återgick till gymmet strax före nyår och det konstiga med gym är den härliga känslan när jag går därifrån. Jag känner mig fastare än jag gjorde innan jag kom dit, men det lär ju inte hända så mycket direkt efter man går därifrån :-) Vet inte riktigt vad det beror på kanske någon annan vet? Kanske vetskapen om att man gjort något som kroppen gillar och mår bra av. Det är iaf skönt att komma tillbaka till gymmet, både jag och min kropp har längtat efter gymmet. Kroppen blir så mycket fastare och finare med muskler och då menar jag lagomt med muskler. Och med lagomt med muskler menar jag att fettet inte hänger bara ;-) det behöver inte vara synliga muskler *ler*

Ja mitt fortsatta tips till er som kämpar är att fortsätt kämpa och kämpa och kämpa. Hela livet är en kamp mot kilona men det är en bra kamp som man mår bra av om man lyckas känpa ordentligt. Ta gärna hjälp och stöd av nära och kära när det går tungt, jag finns även här om ni vill bolla lite. Även om jag inte skriver så ofta så finns jag tillhands så fort ni behöver det.

Hoppas ni fortsätter kämpa på nu då!!!

God Fortsättning på nya hälsosamma året!!!

Kom just på att det är nu 2 år sedan jag gick ner i vikt :-)


Kommentarer
Postat av: Lena

Kul med ett livstecken även om jag vet att du lever via Facebook :) Ha det gott! Kram

2011-01-06 @ 02:35:21
URL: http://zitalena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0