Och var är ni när man behöver er?

Ja, det känns lite som att man är övergiven faktiskt. Det var kul så länge det varade liksom, kast bort sök efter nytt!

ALLA klarar av att gå ner i vikt på ett sätt eller ett annat, det gäller bara att komma på vilket sätt som fungerar på just DIG.

ALLA kan INTE hålla vikten, det krävs en otrolig motivation, en kämparandra, man måste ständigt hålla koll på vilket håll det bär åt innan det är försent. Det tar minst ett år att komma in i de nya vanorna och känna sig någorlunda säker på sin vikt.

Trots detta så är det INGEN, nej INGEN som känner att de har tid att ens yttra ett ord i min blogg och det tycker jag är lite tråkigt faktiskt, känns osm man är ingenting värd nu när man nått sitt mål och kämpar för att hålla det.

Så nu var det sagt!

Tycker även det är otroligt tråkigt att en "viktcoach" bara släpper sin kund när den slutat träna så de inte tjänar pengar på en någe mer. Inte ett ord ifrån dem har man fått sedan man slutade träna där, de bryr sig tydligen inte heller som man hade trott.

Känner mig som en bitter gammal kärring just nu men so what jag får väl vara det då :-)

Kommentarer
Postat av: Marit

Hej, ville bara säga att jag har tittat in på din blogg då och då. Jag har själv gått ner 20 kilo med XV under våren, jobbar nu efter semestern för de sista 6 som jag hoppas ska vara borta om några veckor. Det jag ville säga är att GRATTIS till din toppenviktminskning, och GRATTIS till att du bloggar och andra läser och inspireras, det har i alla fall jag gjort!. Så kämpa på, håll vikten och satsa på att göra annat än det du äter till din belöning och tröst i vardagen -det är mitt stora mål.

Kom också ihåg att du går ner i vikt och mår bra för DIG, inte för att någon annan ska bli nöjd med dig. Och då måste man kanske hitta glädjen och "nöjdheten" inom sig själv. Att leva med ditt resultat kommer inifrån dig och ingen hälsocoach i världen finns kvar om 5 år, och då vill du ju fortfarande ha ditt resultat, eller hur?

Hoppas jag peppat och motiverat dig lite, för du har varit en inspiration och motivation för mig!! (jag bloggar inte själv, bara läser.... ;-))

Gör det för DIG! Kram.

2009-08-05 @ 10:26:37
Postat av: Vickenickan

Kan inte annat än att hålla med det du skriver. Även fast min viktcoach inte alls var nån coach. Utan bara en som läste innan till. Mitt stora stöd har varit bloggen. Nu ska jag gå och dricka en kubik vatten, för satan vad hungrig jag är :)

2009-08-05 @ 10:55:55
Postat av: Emma

Tråkigt att känna att coachen inte finns för en längre. Jag läser iallafall din blogg och blir inspirerad att själv gå ner i vikt. Fortsätt skriv och inspriera!!! Tyvärr är jag dålig på att kommentera, men jag tycker att du ska vara jättestolt över det du har åstadkommit och hoppas att det går bra med att hålla vikten, för det är som du säger görsvårt! Hejar på dig!!!

2009-08-05 @ 17:14:19
Postat av: gamla dagmamman

Maria, jag har inte glömt dig. I mina ögon är du fortfarande otroligt duktig. Brukar kolla här ibland men då hade du inte skrivit något på länge. Nu har det varit semester och då vilar datorn.

2009-08-06 @ 19:09:53
Postat av: Tess några kvarter bort

Tjenis!

Jadu det var en surblogg..haha. Har varit in här med jämna mellanrum men du gav ju lixom upp bloggningen ett tag och då blev jag inte lika frekvent. Håller med om att du kanske behöver hurrar och hejar rop men då måste du JU pocka på uppmärksamhet så man kan fiska upp dig såklart. Håller med om att det är livet efter nedgången som förmodligen är den tuffaste, ja där jag befinner mig i startgroparna. Du får fundera ut en strategi men träning är ju en viktig ingrediens om man får in detta. Vad gäller vikt coachen så har hon ju slutat och startat eget Xv center i Falun. Det är synd de inte har utvecklat Lifetime här som de har tex i Malmö. Här finns inget, men du vet om du pratar med dem där nere kan du få hjälp och motivations samtal med tex Nina som är superb och peppande. I like!!!! Men du måste själv ta tag i detta, det kommer tyvärr inte till dig vilket man hande hoppats på att de skulle JAGA en. Nåja kör på, vill du ha min mail så skickar jag den till dig. Kram Tess

2009-08-08 @ 23:35:51
Postat av: Ina

Hej, vad duktig du har varit, helt sjukt många kilon som försvunnit :-) Själv är jag bara på min tredje dag än så länge. Lycka till med ett fortsatt hälsosamt liv :-)

2009-08-09 @ 17:19:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/xtravaganza
Postat av: Lena

Jag får inte heller så många kommentarer i min blogg, trots att jag skriver varje dag. Eftersom du inte skriver så ofta så kanske det är därför folk har "glömt bort dig"? Nu när det har varit semester så har i alla fall jag läst mycket färre bloggar än vanligt, har liksom inte orkat... Kram

2009-08-10 @ 10:33:25
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Thean

Tack för alla uppmuntrande kommentarer. Saken är den att folk inte "glömt" mig snarare har de inte "tid" att kommentera känns det som för jag ser ju att de varit inne och läst. Jag känner att jag klarar av att kämpa har så många med mig i verkliga livet men ändå värmer det verkligen när man får kommentarer av er är på webben.

2009-08-15 @ 22:20:46
URL: http://theeans.blogg.se/
Postat av: rebecka

jag läste din blogg nu!

letar alltid efter bra tips och stöd.

tack kramar

2010-01-29 @ 22:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0