Vågen står stilla....

... men det finns just ingen anledning för den att röra sig nedåt eftersom jag fortfarande äter potatis/ris och pasta. Att det ska vara så svårt att låta bli det! Oftast kommer jag på typ när maten är färdig att javisst ja de varma grönsakerna då. Ja jag har absolut inga problem att hålla vikten iaf :-) det är ju positivt *ler* men jag skulle ju behöva ta bort de sista kilona nu så jag är "färdig" sen. Visst trivs jag som jag är, lite mer muskler bara men jag vill ju ändå nå mitt mål. Kanske händer lite mer vid vårkanten då jag kommer att vara ute och röra på mig oftare för att inte tala om när jag börjar jobba då jag kommer att gå till och från jobbet varje dag + den övriga motionen jag har. Ska höra med kokerskan på jobbet om jag kan få lite extra varma grönsaker när det serveras, sen måste jag ta med mig egen sallad också eftersom det är så glest med det där. Någon som är lite insatt i detta med GI måste man ta bort Pa, R och Po helt från kosten ett tag eller kan man variera men mest äta varma grönsaker och ändå gå ner? Vill inte lägga ut 500:- i månaden för påsar och äta mat utöver det, blir alldeles för dyrt.

I morse tog jag min promenad med storkillen och bobben igen, tog en sväng på affären efter jag lämnat honom och sen hem, duscha och iväg på föräldraträff. Idag var vi bara 3 st de andra var sjuka eller jobbade. Åh vad jag kommer att sakna dessa träffar när jag börjar jobba :-/ efter träffen var det hem och laga mat innan sambon skulle till jobbet och sen i ilfart till dagis för att hämta hem J, hann inte gå idag heller :-/

Blev ingen träning idag, ska packa påsen innan jag lägger mig och sticka iväg imorgon bitti istället. Hoppas jag får väskan snart som de lovat mig, är trött på att gå omkring med en påse *ler*

Får så många kommentarer både här och irl om att jag är sådan förebild för dem och jag tycker det är sååå roligt, det var verkligen målet med artikeln i tidningen. Jag vill så gärna motivera alla andra. Om det gick skulle jag äta soppor hela livet för att hjälpa andra, tyvärr så går ju inte det.

En bekant till mig skrev dock att jag såg smalare ut på kortet än vad jag vägde. Tog ila vid mig av det, var tvungen att fråga henne om hon menade att jag såg smalare ut på bilden än jag gjorde irl för det var så jag tolkade det. Men det hon menade var att en person som väger 85 kg tror man ska vara större än vad jag egentligen är, antar att det handlar om min kraftiga benstomme och min längd, jag är ju trots allt 178cm lång och skulle ju knappast kunna väga 65-70 kg då skulle jag se sjuk ut. Intressant det där ändå att det första jag tänkte på var att jag såg smalare ut på bilden än irl, varför tänker man så? Varrför kunde jag inte tolka det som det egentligen btydde redan från början? Jag antar att ens kassa självbild ligger djupt rotad och att det tar tid för den att repareras. Det är det enda jag kan komma på.

Näe nog av mina teorier för idag, dags att nanna kudden innan sambon kommer hem, sover jag inte då så blir det sååå sent i säng igen. Vet inte om lillen tänker sova hela natten igen för han har redan vaknat upp och skrikit en gång, så vi får se vad natten har att bjuda på.

Kram på er alla och fortsätt kämpa på, ni är jätteduktiga!

Kommentarer
Postat av: Lena

Allting är ju relaterat till hur lång man är. Jag är ju bara 153 cm, och 85 kg det vägde jag för 5 kg sen. 85 kg för mig är fortfarande 25 kg övervikt, så det är ju skillnad. Jag vet inte man kan kan gå ner i vikt när man äter pasta, ris eller potatis, har inte varit där än :) Kramar

2009-02-13 @ 04:49:19
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: sara

Jag tror att lär man sig äta lagom om allt och behåller tränningen så håller man nog vikten.. i urålders tider har man ju ätit potatis och de är ju inte föränn den senare tiden folk blivit överviktiga.. de är nog ingen fara att äta de med måtta..



Sen måste jag säga grattis till artikeln i tidningen.. du är så smal och snygg.. Så mega stora grattiskramar till de.



2009-02-13 @ 21:44:05
URL: http://xtrasaravaganza.blogg.se/
Postat av: Thean

Ja fast jag menar att gå ner i vikt genom at ätta pa, r och po. Att hålla vikten med dessa det vet jag att det går men jag ska ju ner 5 kg :-)

2009-02-13 @ 23:42:53
URL: http://theeans.blogg.se/
Postat av: Sara

När du skriver pa,r och po är det pasta, ris och potatis du menar.

Det är klart du kan fortsätta äta det! De dagar du tränar ska du innan räningen äta något av detta. Välj fulkornsalternativen.

När du inte tränar så väljer du bort det eller äter jätte lite. Du kommer att gå neri vikt men kanske inte lika snabbt. Jag hoppas du har fått svar på din fråga.

2009-02-14 @ 19:11:28
URL: http://seproo.blogspot.com/
Postat av: Petra

Jag tänkte samma sak, du ser inte ut att vara så överviktig men jag läste nu att du är ju ganska mycket längre än vad jag är så då förklarar ju det lite. Är inne här för första gången - va duktig du är, jag har just börjat lite smått med min minskning.

2009-02-23 @ 23:52:50
URL: http://96kg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0